آتلیه عکاسی

آتلیه عکاسی
حرفه ای ها


نکاتی دررابطه با تهیه دوربین دیجیتال
  انتخاب یک دوربین با مگاپیکسل موردنظر با توجه به نوع نیاز :دوربین هایی که  دارای دقت دو مگاپیکسل می باشند ، برای گرفتن عکس مناسب هستند.در صورتیکه قصد تهیه تصاویری به ابعاد 8 در 10  و چاپ آنان وجود داشته باشد ، به دوربینی با حداقل دقت سه مگاپیکسل، نیاز خواهد بود. دوربین هایی که دارای دقت چهار و یا پنج مگاپیکسل می باشند، بمنظور چاپ تصاویر در ابعاد بزرگ مناسب خواهند بود.
  استفاده از دوربین هائی با قابلیت شارژ مجدد باطری و یک شارژر : قیمت باطری متناسب با طول عمر آنان ، افزایش می یابد. برخی از دوربین ها قادر به استفاده از باطری های AA ( قابل شارژ و یا غیرقابل شارژ) می باشند. قابلیت شارژ مجدد باطری ، علاوه بر مقرون بصرفه بودن ، عدم اتلاف زمان را نیز بدنبال خواهد داشت .
  استفاده از دوربینی با حداقل توان زوم نوری 2X : کیفیت تصاویر گرفته شده توسط دوربین هائی با زوم دیجیتالی ، بمراتب پایین تر ازتصاویر اخذ شده  توسط دوربین های شامل  زوم نوری، می باشد.
  استفاده از دوربین هائی با قابلیت تمرکز در نور کم : برخی از دوربین ها دارای لامپ کمکی ( فلش ) برای تامین نور کافی جهت گرفتن تصاویر در نقاط تاریک می باشند. ویژگی فوق ، در مواردیکه تصاویر در داخل اتاق گرفته می شود، کارساز خواهد بود.
  
  استفاده از دوربین هائی که امکان استفاده از کارت حافظه اضافی را دارا می باشند :  با اینکه تمامی دوربین های دیجیتال  دارای حافظه می باشند ولی با استفاده از کارت حافظه می توان ظرفیت ذخیره سازی یک دوربین دیجیتال را افزایش داد. 
  عدم استفاده از دوربین هایی که اطلاعات را بر روی فلاپی دیسک و یا دیسک نوری ذخیره می نمایند: فلاپی دیسک ها  ارزان می باشند ولی نمی توان بر روی آنان تصاویر زیادی را ذخیره نمود. دوربین هائی که از این نوع دیسک ها استفاده می نمایند، اغلب تصاویر را با دقت پائین ایجاد می نمایند. دوربین هائی که از دیسک های نوری استفاده می نمایند ، کند و حجیم می باشند .
  امتحان دوربین قبل از خریداری آن : برخی از دوربین ها دارای دستورات و منوهائی می باشند که استفاده از آنان نسبت به سایر دوربین ها ساده تر می باشد . بررسی عملی برخی از امکانات فوق و مقایسه با سایر دوربین ها می تواند در عمل کارآئی یک دوربین را نشان دهد. دراینخصوص لازم است به موارد متعددی  توجه گردد. فاصله زمانی بین فشردن کلید دوربین تا زمان ذخیره سازی تصویر، بررسی عملکرد لنز ارائه شده همراه دوربین ، بررسی مدت زمان انتظار برای گرفتن تصاویر ، بررسی عملکرد نمایشگر LCD دوربین در زیر نور خورشید ، از جمله مواردی می باشند که می بایست قبل از خریداری یک دوربین دیجیتال ، بدقت بررسی گردند.
  استفاده از دوربین هائی که بهمراه آنان  نرم افزارهای  ویرایش تصاویرعرضه  شده است : در این رابطه  می توان از نرم افزارهایی نظیر Adobe Photoshop Elements و Ulead PhotoImpac استفاده نمود.
  استفاده از دوربین هائی که  دارای LCD می باشند : دوربین های فوق ، امکان مشاهده تصاویر را  فراهم می نمایند( بمحض گرفتن تصاویر).
  عدم تاکید بر قابلیت فیلمبرداری دوربین دیجیتال : برخی از دوربین ها دارای قابلیت ضبط تصاویر متحرک به میزان اندکی می باشند . در صورت عدم نیاز به ویژگی فوق ، می توان در زمان تهیه یک دوربین دیجیتال ، آن را نادیده گرفت .
وجود یک کارت خوان حافظه : عملکرد کارت خوان ها ، مشابه یک هارد دیسک خارجی است که به کامپیوتر متصل می گردد . با استفاده از پتانسیل  فوق ، می توان تصاویر را مستقیما" از رسانه ذخیره سازی که دوربین دیجیتال از آن استفاده می نماید ، Download نمود .  ویژگی فوق ،  علاوه بر صرفه جوئی در زمان ، افزایش طول عمر باطری را نیز بدنبال خواهد داشت .
توصيه‌هايي براي خريد
هنگامي كه براي خريد يك دوربين ديجيتالي به يك فروشگاه مراجعه مي‌كنيد نكاتي وجود دارد كه با به خاطر داشتن آنها مي‌توانيد از خريدن يك دوربين منطبق با خواسته‌هايتان تا حد امكان مطمئن شويد.
‌‌ مطمئن شويد كه دوربيني كه تهيه مي‌كنيد همان وضوحي را دارد كه مورد احتياج شماست. اگر نياز شما دوربيني در حد گرفتن چند عكس خانوادگي و ارسال آن براي دوستان‌تان است يك دوربين 3/1 مگاپيكسلي با وضوح معمولي 480 640x براي شما كافي است. از طرفي ديگر اگر مي‌خواهيد يك نسخه چاپي بزرگ از تصاويرتان را نيز در آلبوم عكس‌تان نگهداري كنيد بهتر است از دوربين‌هايي با وضوح 2 و يا 3 مگاپيكسل استفاده كنيد. معمولا براي نياز يك كاربر خانگي، وضوح بيشتر از اين پيشنهاد نمي‌شود. مطمئن شويد كه دوربينتان داراي حافظه‌ كافي مي‌باشد. هنگامي كه يك تصوير فوق‌العاده زيبا را در كادر تصويرتان مشاهده مي‌كنيد هيچ چيزي مثل پيغام"حافظه پر شده است (! Memory is full)" اعصاب شما را به هم نمي‌ريزد. اين حافظه ممكن است حافظه‌ اصلي دوربين، فلاپي ديسك‌ و يا حافظه‌ جانبي باشد. ممكن است تصور كنيد مي‌توانيد هربار حافظه‌ خود را به يك حافظه‌ جانبي ديگر مثل كامپيوتر و يا اينترنت منتقل كنيد. اما عاقلانه‌ترين راه همراه داشتن يك حافظه Compact Flash در كنار دوربين است. قيمت اين حافظه‌ها نسبت به ميزان كاربرد آنها چندان گران نيست و با همراه داشتن يك حافظه 512 مگابايت و يا 1 گيگابايتي تقريبا مي‌توانيد با خيال راحت از هرچه كه دوست داريد عكس‌برداري كنيد.
 
 دوربيني كه داراي قابليت فوكوس ماكرو باشد، از تار شدن تصوير در اثر نزديك شدن دوربين به سوژه جلوگيري مي كند.
مطمئن شويد لنز موجود روي دوربين براي كاربرد شما مناسب است. به عنوان مثال اگر قصد داريد از دوربين‌تان براي عكس‌برداري از مجالس و جشن خانوادگي استفاده كنيد، مطمئنا به يك لنز وايد احتياج پيدا خواهيد كرد. هميشه جاي دادن همه افراد خانواده درون كادر از مشكل‌ترين كار‌هاي يك عكاس است. نكته‌ ديگري كه نبايد فراموش كنيد اين است كه سعي كنيد قبل از خريد يك دوربين ديجيتالي SLR كه قابليت تعويض لنز را دارد، حتما از در دسترس بودن لنز مخصوص آن اطمينان حاصل كنيد.
مقدار زوم ديجيتال را با زوم اپتيكال اشتباه نگيريد. بسياري از دوربين‌ها چنين تبليغاتي را روي جعبه‌ دوربين درج مي‌كنند: 100X Zoom فراموش نكنيد كه اين عدد در اكثر مواقع كاملا غير واقعي است و در حقيقت مقدار بسيار كمي از اين عدد مرتبط با زوم اپتيكال است (احتمالا 5 يا 10 برابر) و مابقي همان حقه‌ برش و بزرگ‌نمايي مركز عكس است. زوم ديجيتال اضافي در اكثر مواقع موجب افت كيفيت شديد در تصاوير مي‌شود.فريب وضوح ساختگي را نخوريد. در بيشتر دوربين‌هاي حرفه‌اي نيز مشاهده مي‌شود كه دو مقدار وضوح براي دوربين ارائه شده است:

effective pixel (وضوح موثر) و Recording Pixel (وضوح ضبط‌شونده). كه در بيشتر مواقع مقدار وضوح ضبط شونده حدودا دوبرابر وضوح موثر است. در حقيقت ميزان ضوح اصلي دوربين همان وضوح موثر است و وضوح ضبط شونده همانند زوم ديجيتال كه تنها از دوبرابر كردن تصوير ذخيره شده به‌دست مي‌آيد. شما مي‌توانيد ميزان وضوح ضبط شونده‌ دوربين‌تان را به‌وسيله نرم‌افزار ويرايشگر‌ تصويرتان تا چند برابر نيز بيشتر كنيد.
ببينيد باطري مورد استفاده‌ دوربين چقدر عمر مي‌كند. بسياري از دوربين‌هاي ديجيتالي به معناي واقعي باطري را مي‌خورند. نوع باطري مورد استفاده دوربين‌ها نيز بسيار مهم است. پيشنهاد مي‌كنم دوربيني را انتخاب كنيد كه با باطري‌هاي قلمي معمولي (AA size) كار مي‌كنند. امروزه باطري‌هايي به بازار آمده‌اند كه طول عمر بسيار مناسبي دارند و مي‌توانند تا هزار بار دوباره شارژ  شوند. مي‌توانيد دو جفت باطري قابل شارژ را همراه با يك دستگاه شارژكننده تهيه كنيد. بسياري از دوربين‌هايي كه از منابع انرژي خاص خود استفاده مي‌كنند، همراه با دوربين دستگاه شارژكننده مخصوص نيز ارائه مي كنند. ممكن است باطري‌هاي دوربين شما در داخل دوربين جاسازي شده باشند. اين بدين معني است كه در صورت تمام شدن باطري شما نمي‌توانيد از دوربين استفاده كنيد، مگر‌اين‌كه خودِ دوربين را مستقيما به دستگاه شارژكننده وصل كنيد.
منابع:

www.howstuffworks.com
www.kodak.com
www.canon.com

با چشم باز دوربين ديجيتال بخريد


 

دوربين‌هاي ديجيتال موجود در بازار، كار انتخاب و خريد يك دوربين ديجيتال مناسب را براي خريداراني كه فرصت چنداني براي تحقيق و مقايسه مدل‌هاي مختلف ندارند، دشوار كرده است.


 

فروشندگان گاهي حتي اجازه لمس و مشاهده از نزديك دوربين‌ها را هم به مشتريان نمي‌دهند و با بي‌حوصلگي، تنها اعداد و ارقام و اصطلاحاتي را پشت سر هم تحويل مشتري مي‌دهند و به او مي‌قبولانند كه دوربين آنها بهترين دوربيني است كه در بازار پيدا مي‌شود. بسياري از مشتريان هم پول امكانات و ويژگي‌هايي را مي‌پردازند كه ممكن است هرگز به آنها احتياج نداشته باشند.Mega pixel

مهم‌ترين عاملي كه در تبليغات توليدكنندگان و بازار گرمي فروشندگان دوربين‌هاي ديجيتال به آن اشاره مي‌شود،‌ عددي است كه همراه با واحد مگاپيكسل نشان داده مي‌شود. آنچه از آن با عنوان مگاپيكسل ياد مي‌شود، در واقع تعداد پيكسل‌هاي موجود در هر عكس است.
بسياري از مشتريان تصور مي‌كنند هر چه مگاپيكسل دوربيني بيشتر باشد، آن دوربين بهتر است؛ اما لزوماً اين طور نيست. دوربيني كه مگاپيكسل بالايي داشته باشد، اما كند و لاك پشتي عمل كند، تبديل به وسيله‌اي اعصاب خرد كن مي‌شود. با چنين دوربيني شما صحنه‌هاي زيادي را از دست مي‌دهيد و عكس‌هايي كه مي‌گيريد، اغلب چند ثانيه بعد از لحظه مورد نظر را نشان مي‌دهند.
مهم‌ترين نكته هنگام خريد دوربين ديجيتال نه به دوربين كه به خود شما بر مي‌گردد؛
عكس‌ها را براي چه كاري مي‌گيريد؟

اگر عكس‌ها را فقط براي ذخيره كردن روي كامپيوتر و سي‌دي و دي‌وي‌دي مي‌گيريد و از آنها در اينترنت استفاده مي‌كنيد، يك دوربين سه مگاپيكسلي هم كار شما را راه مي‌اندازد. اما اگر قصد چاپ عكس‌ها‌يتان را داريد، موضوع فرق مي‌كند و بستگي مستقيم به اندازه‌اي دارد كه مي‌خواهيد عكس‌ها را در آن اندازه چاپ كنيد.


 

يك قابليت ديگر عكس‌هايي كه با دوربين‌هاي با مگاپيكسل بالاتر گرفته مي‌شود، امكان انتخاب بخشي از تصوير يا Crop كردن آن است، اين طوري مي‌توانيد تنها بخش يا بخش‌هاي مورد نظرتان را از يك عكس انتخاب و آن را چاپ كنيد. به طور كلي، عكس‌هاي داراي وضوح تصوير (رزولوشن) دو مگاپيكسل را مي‌توان تا اندازه 18*13 سانتيمتر، عكس‌هاي سه مگاپيكسلي را تا اندازه 25*20 سانتيمتر و عكس‌هاي 4 مگاپيكسلي را تا اندازه 40*30 سانتيمتر بدون افت كيفيت چاپ كرد.


 

البته كيفيت عكس‌هاي يك دوربين، تنها به مگاپيكسل آن بستگي ندارد و رابطه مستقيمي با نوع و كيفيت سنسور حساس به نور دوربين (ccd) و لنز آن دارد. توليدكنندگان معروف دوربين‌هاي ديجيتال، به ويژه آنهايي كه از ديرباز در كار توليد دوربين‌هاي آنالوگ بوده‌اند، از حس‌گرها و لنزهاي با كيفيت‌تر و البته گران‌تري بر روي دوربين‌هايشان استفاده مي‌كنند و همين مساله موجب مي‌شود گاهي كيفيت عكس‌هاي يك دوربين ديجيتال با مگاپيكسل پايين‌تر، بالاتر از عكس‌هاي دوربين ديگري باشد كه مگاپيكسل بالاتري هم دارد.


 

زوم چند X؟به هيچ وجه گول اعدادي را كه با آب و تاب فراوان در مورد زوم ديجيتال دوربين به شما مي‌گويند، نخوريد و هنگام خريد تنها به زوم اپتيكال آن توجه كنيد.


 

دوربين‌هاي ارزان قيمت، معمولاً امكان زوم اپتيكال ندارند. زوم اپتيكال همان بزرگ‌نمايي لنز و همراه با جلو و عقب رفتن لنز است كه موجب تغيير فاصله كانوني لنز مي‌شود. اما زوم ديجيتال در فاصله كانوني لنز تغييري ايجاد نمي‌كند و با هر بار زوم، بخش كوچك‌تري از سنسور دوربين براي بزرگ‌نمايي عكس انتخاب مي‌شود. درست مثل اين است كه با استفاده از ابزار "زوم" برنامه‌هاي گرافيكي، روي يك عكس در كامپيوتر زوم كنيم. به همين دليل است كه عكس‌هايي كه با زوم بالاي دوربين‌هاي ديجيتال گرفته مي‌شود، كيفيت مناسبي ندارد و به خصوص چاپ آنها هم چنگي به دل نمي‌زند.


 

يك دوربين ديجيتال اتوماتيك معمولي با لنزي حدود 20-8 ميلي‌متر معادل 35-120 ميلي‌متر در دوربين‌هاي 35 ميلي‌متري و زوم اپتيكال 3x يا سه برابر براي كاربران معمولي،‌انتخاب مناسبي است.


 

اندازه، وزنوزن و اندازه دوربين‌ ديجيتال يكي از مواردي است كه سازندگان دوربين‌ها در مورد آن با هم رقابت مي‌كنند. دوربين سنگين و جاگير نسبت به دوربيني كه در جيب جا مي‌شود، تعداد روزهاي بيشتري را در طاقچه و كمد اتاق مي‌گذارند.


 

فوكوس دستيگاهي اوقات در فوكوس خودكار دوربين‌هاي ديجيتال، اختلال به وجود مي‌آيد، مثلاً مواقعي كه خطوط عمودي يا افقي منظم و موازي زيادي در تصوير وجود داشته باشد در اين مواقع استفاده از فوكوس دستي به كمك كاربران مي‌آيد. فوكوس دستي از آن دسته امكاناتي است كه برخي كاربران ممكن است هرگز از آن استفاده نكنند.


حافظه

دوربين‌هاي ديجيتال معمولي همراه با 8 مگابايت حافظه داخلي يا كارتي به همين ظرفيت به فروش مي‌رسند كه چنين حافظه‌اي تنها گنجايش ذخيره حدود 10 عكس را دارد.


 

بيشتر دوربين‌هاي ديجيتال از يكي از سه نوع حافظه


 

CF (Compact Flash)، SM (Smart Media) يا MS (Memory Stick) استفاده مي‌كنند كه فرق چنداني با هم ندارند. اگر دوربين انتخابي شما از كارت‌هاي حافظه CF هم پشتيباني كند، تنوع و ارزاني اين كارت‌ها هم به مزاياي دوربين شما اضافه مي‌شود.


 

باتريدوربين ديجيتال يكي از پر مصرف‌ترين دستگاه‌هاي الكترونيكي است كه با باتري تغذيه مي‌شود. باتري‌هاي مورد استفاده در دوربين‌ها، انواع مختلفي از قبيل NICD, NIMH و Lilon يا باتري‌هاي قلمي و نيم قلمي معمولي است.


 

بعضي از دوربين‌ها تنها از باتري‌ها و شارژرهاي اختصاصي خودشان استفاده مي‌كنند كه گران قيمت و كمياب و بعضاً ناياب هستند. بهتر است دوربيني را انتخاب كنيد كه از باتري‌هاي قلمي قابل شارژ معمولي هم پشتيباني كند. اگر باتري و شارژر دوربين انتخابي شما اختصاصي خودش است، تحقيق كنيد كه آيا نمايندگي‌ها و دفاتر خدمات پس از فروش اين دوربين، باتري آن را به طور مجزا مي‌فروشد يا نه.


 

فيلم و صوتبعضي از دوربين‌ها مي‌توانند فيلم هم بگيرند، اما كيفيت فيلم آنها و همچنين مدت زمان فيلمي كه بر روي كارت حافظه ذخيره مي‌شود ممكن است خيلي مورد استفاده شما نباشد. اگر دوربين فيلم‌برداري خانگي داريد، اين قابليت دوربين‌هاي ديجيتال زياد به دردتان نخواهد خورد.

منوها و تنظيمات

محل قرار گرفتن كليدها و طراحي منوي تنظيم دوربين موضوع مهمي است. آيا تنظيم رزولوشن، زوم، فلاش، ديافراگم و مشاهده و مرور عكس‌هاي گرفته شده در دوربين انتخابي شما به راحتي و سريع انجام مي‌شود؟


 

White balance


 

به طور ساده، وايت بالانس يا "تراز سفيدي" مشخص مي‌كند كه در يك تصوير، چه چيز سفيد و با توجه به آن، چه چيزي سياه كامل است. با توجه به مشخص شدن اين دو رنگ آن گاه رنگ‌هاي طيف ميان اين دو رنگ مشخص مي‌شود. به همين دليل است كه مثلاً عكس‌هايي كه داخل يك اتاق و با نور معمولي يك لامپ تنگستن يا مهتابي گرفته ايد، ممكن است زرد يا آبي به نظر بيايد.


 

دوربين‌ها حالت‌هاي مختلف وايت بالانس در محيط‌هاي نوري مختلف را از هواي آفتابي و ابري تا زير نور لامپ مهتابي، فلاش و تنگستن گرفته به طور پيش گزيده در خود ذخيره دارند. اما آنهايي كه امكان تنظيم وايت بالانس دستي يا Custom را هم عرضه مي‌كنند، كامل‌تر و بهترند.


 

مانيتورهاي LCDحالا ديگر تمام دوربين‌هاي ديجيتال داراي صفحات LCD هستند كه براي نمايش هم زمان تصوير يا مرور عكس‌هاي گرفته شده به كار مي‌رود. برخي از آنها زير نور شديد آفتاب يا لامپ كارايي چنداني ندارد و برخي هم هنگام نمايش تصوير، از بغل دچار اعوجاج مي‌شوند.


 

LCDهايي كه مي‌توان آنها را با زاويه چرخاند، به گرفتن عكس‌هاي خلاقانه از زواياي مختلف كمك مي‌كند. منظره‌ياب اپتيكي (Optical Viewfinder) هم، هرچند كه كمتر مورد استفاده قرار مي‌گيرد، اما مواقعي كه باتري دوربين در حال ته كشيدن است، استفاده از آن و خاموش كردن LCD مي‌تواند كارساز باشد.


 

مدهاي عكاسي آمادهمدهاي آماده، نظير پرتره، ورزشي، منظره، شب و ماكرو، به عكاسان مبتدي امكان گرفتن عكس‌هاي بهتر با تنظيمات مناسب‌تر مي‌دهد. در اين حالت‌ها، دوربين به طور خودكار براي عكس‌برداري در شرايط انتخاب شده، آماده مي‌شود.


 

مدهاي اولويت شاتر و ديافراگم و جبران نوري از جمله كاربردي‌ترين مدهاي آماده دوربين‌هاست.


 

ISOدر دوربين‌هاي آنالوگ، تغيير ISO يا حساسيت فيلم به نور، تنها با تعويض فيلم مقدور بود. اما در دوربين‌هاي ديجيتال به راحتي با تغيير ISO مي‌توان حساسيت به نور را كم و زياد كرد. اين قابليت به ويژه هنگام عكاسي بدون فلاش در محيط‌هاي كم نور كارايي دارد.


 

همانند فيلم ها كه با حساسيت‌هاي مختلف نوري عرضه مي‌شود، در بسياري از دوربين‌هاي ديجيتال هم شما مي‌توانيد ISO مجازي آنها را براي افزايش حساسيت دوربين جهت عكاسي در نور كم تنظيم كنند. داشتن ISO قابل تنظيم براي شرايطي كه فلاش مناسب يا كارآمد نيست، ضروري است.


 

امكان نصب فلاش خارجياگر فلاش كوچك و داخلي دوربين نياز شما را برطرف مي‌كند و برنامه‌اي براي استفاده از فلاش‌هاي خارجي بر روي دوربين‌تان نداريد، مي‌توانيد از امكان و قابليت نصب فلاش خارجي روي دوربين‌تان صرف نظر كنيد.

تاخير شاتر

بعضي از دوربين‌هاي ديجيتال زمان نسبتاً زيادي را تا آماده شدن براي گرفتن عكس بعدي تلف مي‌كنند. اين مشكل را تنها با امتحان دوربين مورد نظرتان مي‌توانيد امتحان كنيد؛ البته اگر به اندازه كافي خوش شانس باشيد و به فروشنده‌اي برخورد كنيد كه اجازه دهد به دوربين داخل ويترين مغازه‌اش دست بزنيد.


 

 


نظرات شما عزیزان:

مهتاب
ساعت0:34---7 شهريور 1390
سلام خسته نباشی
بابا عکاس خیلی باحال عکس میندازی کیف کردم دمت گرم میشه ادرس بدی بیام عکس بندازم


مهتاب
ساعت0:33---7 شهريور 1390
سلام خسته نباشی
بابا عکاس خیلی باحال عکس میندازی کیف کردم دمت گرم میشه ادرس بدی بیام عکس بندازم


عروسک
ساعت14:04---6 شهريور 1390
وبلاگت خیلی باحاله برای همین می خوام با هم تبادل لینک کنیم تو منو با اسم البوم تصاویر عروسکی لینک کن بعد برام نظر بزار با چه اسمی تو رو لینک کنم

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 6 شهريور 1390برچسب:, ] [ 13:41 ] [ محمد حسین ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ مخصوص کوچولوهای شهرستان بافق است مهمانان عزیز نظرات شما ما را در بهتر بودن یاری می کند
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آتلیه عکاسی و آدرس herfeiha.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امکانات وب
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 44
تعداد نظرات : 48
تعداد آنلاین : 1

Glitter Photos
Glitter Photos
Glitter Photos
Glitter Photos
Glitter Photos
Glitter Photos
Glitter Photos

Glitter Photos
[Glitterfy.com - *Glitter Photos*] Glitter Photos
[Glitterfy.com - *Glitter Photos*] Glitter Photos
[Glitterfy.com - *Glitter Photos*] Glitter Photos
[Glitterfy.com - *Glitter Photos*]

برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب